Tegenwoordig is een representatief kantoor belangrijk, voor klanten, maar ook voor het werven en behouden van medewerkers. Uit veel onderzoeken blijft dat zij graag werken in een inspirerende omgeving. Ergonomie is daarbij natuurlijk een belangrijk thema. Niet enkel door het gebruik van een ergonomisch toetsenbord, maar ook voor het juiste kantoor meubilair. Denk dan aan bureaus, bureaustoelen en bijvoorbeeld een zit-sta werkplek. Zo wordt deze investering in jouw kantoor er een die zichzelf gaat terugverdienen. In deze blog behandelen we zes mogelijkheden om die nieuwe kantoorinrichting te financieren.
Tip 1. Kantoor financieren uit eigen vermogen
Het financieren van een nieuw kantoor vanuit eigen vermogen is interessant. Je betaalt op deze manier geen rente. Is de financiële ruimte beperkter, en is cashflow een aandachtspunt, dan kan een andere financieringsvorm handiger. Fiscaal is het immers niet voordeliger omdat het fiscaal voordeel door afschrijving van het meubilair vrij beperkt is.
Tip 2. Kantoor financieren met factoring
Heb je te maken met openstaande posten voor reeds geleverde producten of diensten, dan is factoring een slimme manier om een nieuwe kantoorinrichting te financieren. Bij factoring keert een in factoring gespecialiseerd bedrijf het geld uit voordat jouw klant betaald heeft. Dit doet het bedrijf tegen een kleine vergoeding. Op die manier beschik je direct over geld en hoef je niet te wachten tot de betalingstermijn van de factuur is verstreken.
Tip 3. Kantoormeubiliar leasen
Steeds vaker wordt leasen ook toegepast aanschaf van duurzame bedrijfsmiddelen. Hierbij betaalt de leasemaatschappij de rekening voor aanschaf van het meubiliar, waarna jij in maandelijkse bedragen de rekening betaalt. Dit is doorgaans een periode tussen de 24 en 60 maanden. Deze facturen zijn volledig aftrekbaar voor de belasting. Leasen is door de rente vaak duurder door financiering vanuit eigen vermogen of factoring. Dat maakt de complete inrichting van het kantoor duurder dan met andere financieringsmogelijkheden.
Tip 4. Een zakelijk krediet voor de financiering van kantoormeubels
Een zakelijk krediet is een alternatief voor het leasen van kantoorinrichting. Het interieur wordt onderdeel van de inventaris, en mag daardoor op fiscaal niveau worden afgeschreven. Je betaalt vervolgens het krediet in een periode van 2 tot 4 jaar terug aan de kredietverstrekker. De betaalde rente is ook fiscaal aftrekbaar, al is die door de marktrente te verwaarlozen. Echter maakt de lage rentestand het kostentechnisch wel weer interessant.
Tip 5. Een PIN voorschot voor financiering
Een relatief onbekende manier is een PIN voorschot. Hiermee los je de een zakelijk krediet af, rekening houdend met de omzet van de onderneming. Je kunt hierdoor sneller aflossen wanneer het beter gaat. Bij elke PIN betaling wordt namelijk een vooraf bepaald percentage afgelost op het zakelijk krediet. Doordat het hier om een doorlopend krediet gaat, vaak van slechts beperkte omvang, is slechts een beperkte financiering van meubilair mogelijk.
Tip 6. Gebruik een UWV vergoeding voor financiering
Het aannemen van een WAO- of WIA-werknemer kan noodzakelijke aanpassingen aan het kantoor of de inrichting hiervan als gevolg hebben. Ook kunnen bepaalde hulpmiddelen benodigd zijn. In deze gevallen, wanneer het dienstverband op het moment van aanvraag nog minimaal zes maanden duurt, kan hiervoor bij het UWV een vergoeding worden aangevraagd. Maak slim gebruik van deze vergoeding om andere financieringsvormen te voorkomen.
Meer inspiratie op Homeblend
Wooninspiratie Tuin inspiratie Keuken inspiratie Badkamer inspiratie Slaapkamer inspiratieSchuifpanelen als zonwering tegen je gevel? De mogelijkheden
[...]
nov
Hier moet je rekening mee houden bij het ontwerpen van de keuken
Het ontwerpen van een keuken is een belangrijke en vaak ingewikkelde taak. Het is de [...]
nov
Verlichting trends die jouw interieur laten stralen in 2025
Verlichting is veel meer dan alleen een praktische toevoeging aan je interieur. Het bepaalt de [...]
nov
Zelf WC verbouwen: zo pak je dat aan
Het verbouwen van een WC lijkt misschien een grote uitdaging, maar met een goede voorbereiding [...]
nov
De valkuilen van goedkope producten: wanneer goedkoop duurkoop wordt
Het is een verleidelijke gedachte: je ziet een product voor een fractie van de prijs [...]
nov
Hoe je meer kan genieten van je tuin
Een fijne tuin biedt je de kans om volop van de buitenlucht te genieten. Of [...]
okt
Makelaars in groningen: de voordelen van werken met lokale experts zoals Adomio makelaars
De stad Groningen is een van de meest levendige en populaire steden van Noord-Nederland. Met [...]
okt
Wat zijn de voordelen van een douchegoot?
De badkamer is de ruimte waar je jezelf klaarmaakt en waar je na een werkdag [...]
okt
Tapijt reinigen: zo zelf reinigen of tapijt laten reinigen
Tapijten zorgen voor warmte en sfeer in huis, maar vragen wel om regelmatig onderhoud om [...]
okt